כְּשֶׁמַּשֶּׁהוּ נִשְׁבָּר אֲנַחְנוּ מִיָּד מְנַסִּים לְתַקֵּן אוֹתוֹ....

יעלקר

Well-known member
מנהל
1715522022716.png
אור מלב שבור-מיה אוחנה מורנו/איור:ינון פתחיה/ הוצאת ידיעות ספרים/2024

כְּשֶׁמַּשֶּׁהוּ נִשְׁבָּר אֲנַחְנוּ מִיָּד מְנַסִּים לְתַקֵּן אוֹתוֹ,

לְהַדְבִּיק,

לִקְשֹׁר,

לְחַבֵּר.

אֲבָל יֵשׁ דְּבָרִים שֶׁלֹּא צָרִיךְ,

גַּם אִי אֶפְשָׁר.


כָּכָה זֶה כְּשֶׁלֵּב נִשְׁבָּר.


במילים אלו פותחת מיה אוחנה מורנו את ספרה הרגיש והנוגע שלוקח אותנו למסע מלא כנות ואומץ. במילים פשוטות ועמוקות אשר מאפשרות למבוגרים ולילדים כאחד למצוא בו את עצמם חושפת מיה את רחשי הלב והתהליכים שעוברים עליו ועלינו בזמני משבר.

אור מלב שבור מגלה לנו את הכוח הטמון בכל אחד ואחת מאיתנו, גם אם לבנו שבור ואולי דווקא אז מתגלה העוצמה שלנו.

מיה אוחנה מורנו מרצה על סיטואציות משבריות ועל רכישת כלים להתמודדות איתן. עוסקת רבות בחיבורים בין אנשים וקבוצות ומאמינה שהקשבה אמיתית היא המפתח לחיבור ולאמון בפרטי ובלאומי. אמא לחמישה, נשואה לאלירן אוחנה ואלמנתו של סא"ל עמנואל מורנו אשר נפל במלחמת לבנון השנייה.

ינון פתחיה, מחנך בעבר ומאייר בהווה. נשוי לאיילת ואב לשלוש ציירות ולצייר בהתהוות. מאייר לפרויקטים שונים, אבל בעיקר לספרי ילדים, מתוכם גם לספריית פיג'מה ול־ apples and honey האמריקאית.

המלצה של ד"ר רננה גרין-שוקרון על הספר :

לבבותיהם של רבים כל כך נשברו בשנה האחרונה והם נאלצו להתמודד עם השאלה איך קמים מתוך השבר וממשיכים הלאה? האם זה בכלל אפשרי? האם נשאר אור בתוך החושך? השאלה הזו נשאלת לא פעם גם בימי שגרה על ידי מי שחוו פרידה, אובדן, אבל, אכזבה קשה או כישלון וחשים שהעולם הגיע לקצו.
ספרה של מיה אוחנה מורנו המשרטט את תהליך השבר, הכאב, האבל, ההתכנסות הפנימית והיציאה ממנו - הוא ספר שמקרין אופטימיות וכוח. החל מהכותרת המדגישה את האור, הכריכה שבמרכזה ילדה בעלת שיער זוהר, אור בעיניים ופנס מפיץ אור, והמשך בטקסט הכתוב במשפטים קצרים ובמילים עדינות ומדויקות, ועד הסיום העוצמתי והמאיר.
מיה נותנת פרשנות משלה לאמרתו של הרבי מנחם מנדל מקוצק - "אין שלם מלב שבור", ומדגישה שתהליך התקומה והצמיחה מתוך השבר דורש זמן, אהבה, סבלנות ואמונה מצד הסובבים, הושטת יד, הענקת תשומת לב ופינוקים קטנים בדרך. זהו תהליך שתחילתו בחוויה של בדידות והוא דורש שינוי פנימי, הסתגלות, חיבור מחודש אל הרגש, אל המרחב ואל האור.
המאייר ינון פתחיה עטף את המילים המנחמות באיורים הכובשים ביופיים, שבמרכזם דמותה של ילדת יער הצועדת לבדה בתוך סבך עצים, בקצה העולם, כאילו היא צריכה לברוא אותו ואת החיים שבו מחדש.
מיה, אלמנתו של סא"ל עמנואל מורנו שנפל במלחמת לבנון השנייה, פונה לכל מי שלבו נשבר ומבטיחה שהכוח לקום ולהמשיך בחיים, בקשרים חברתיים ובעשייה נמצא בתוכנו.
ספר שהוא מתנה לכל גיל, לקריאה עצמית, משותפת, לביבליותרפיה ולקבוצות תמיכה וחיזוק.

*
 
נערך לאחרונה ב:
למעלה