שאלה בנושא סגנון כתיבה
שמתי לב שנהוג לכתוב ספרים בעיקר בשני אופנים.
גוף ראשון, בו המספר מספר את הסיפור מתוך עיניו של הדמות הראשית, וכל קו העלילה מסתמך על מה שרואה, עושה ויודע הגיבור.
דוגמא: "פסעתי בעקבותיו של הגבר הגבוה שנשא על גבו תיק שחור, חששתי להתגלות, ליבי הלם בחוזקה כאשר ראיתי אותו נכנס אל בית הדירות"
או שהסיפור מסופר בגוף שלישי, ואז ניתן לחלק את הסיפור לאין סוף אירועים והתרחשויות שחלקן הגדול כלל לא מתרחשות סביב הגיבור (עד להתלכדות של הכל יחד)
דוגמא: "אלון פסע בעקבותיו של הגבר הגבוה שנשא על גבו תיק שחור. הוא חשש להתגלות, ליבו הלם בחוזקה כאשר ראה את הגבר הגבוה נכנס אל בית הדירות."
השאלה שלי, האם מישהו נתקל בספר, בו חלק מהסיפור מסופר בגוף ראשון
וחלקים אחרים מסופרים בגוף שלישי, מתארים אירועים שונים, דברים שהדמות שמתוארת בגוף ראשון כלל לא מודעת להם.
אני מתקשה להיזכר בספר כזה שכזה, אבל יכול להיות שקיימים ספרים כאלה רק שלא שמתי לב?
או שמדובר בעיוות סיפרותי שלא יעבור את מבחן הקורא ולכן לא קיים כלל בספרים.
שמתי לב שנהוג לכתוב ספרים בעיקר בשני אופנים.
גוף ראשון, בו המספר מספר את הסיפור מתוך עיניו של הדמות הראשית, וכל קו העלילה מסתמך על מה שרואה, עושה ויודע הגיבור.
דוגמא: "פסעתי בעקבותיו של הגבר הגבוה שנשא על גבו תיק שחור, חששתי להתגלות, ליבי הלם בחוזקה כאשר ראיתי אותו נכנס אל בית הדירות"
או שהסיפור מסופר בגוף שלישי, ואז ניתן לחלק את הסיפור לאין סוף אירועים והתרחשויות שחלקן הגדול כלל לא מתרחשות סביב הגיבור (עד להתלכדות של הכל יחד)
דוגמא: "אלון פסע בעקבותיו של הגבר הגבוה שנשא על גבו תיק שחור. הוא חשש להתגלות, ליבו הלם בחוזקה כאשר ראה את הגבר הגבוה נכנס אל בית הדירות."
השאלה שלי, האם מישהו נתקל בספר, בו חלק מהסיפור מסופר בגוף ראשון
וחלקים אחרים מסופרים בגוף שלישי, מתארים אירועים שונים, דברים שהדמות שמתוארת בגוף ראשון כלל לא מודעת להם.
אני מתקשה להיזכר בספר כזה שכזה, אבל יכול להיות שקיימים ספרים כאלה רק שלא שמתי לב?
או שמדובר בעיוות סיפרותי שלא יעבור את מבחן הקורא ולכן לא קיים כלל בספרים.